تهیه نرم افزار برآورد سطح و انتخاب سیستم رنگ بر مبنای استاندارد i.p.s

پایان نامه
چکیده

با توجه به اهمیت موضوع خوردگی در بخشهای مختلف صنایع و هزینه های گزاف مستقیم وغیر مستقیم این پدیده مخرب بر تجهیزات وتاسیسات و همچنین افزایش ریسک خطر از کار افتادگی این ادوات ، عامل حفاظتی رنگ وپوشش به عنوان یکی از متداول ترین روشهای حفاظت بسیار مهم همیشه مطرح بوده است .برای ارائه یک روش مهندسی درست کم اشتباه بودن ارائه آن راهکار بخصوص در امر جلوگیری و حفاظت از فرسایشو خوردگی با استفاده از پوششهای غیر فلزی یکی از فاکتور های مهم در این اصل می باشد .در صنایع کشور ، با توجه به میزان رو به رشد مراکز صنعتی بالطبع نیاز به استفاده از رنگ های محافظت از خوردگی و فرسایش نیز افزایش یافته و همچنان بیشتر خواهد شد از این رو برای کاهش میزان خطا در ارائه دستورالعملهای فنی در این خصوص و سد کردن راه مشاوران ناکارآمد نیاز به یکپارچه سازی و همسان کردن مدلهای تخصصی در طراحی سیستم های رنگی ، همواره بعنوان یک کمبود جدی قلمداد میگردد.یکی از راه حلهای موجود ارائه یک سامانه نرم افزاری برای مدیریت مهندسی رنگ در این بخش می باشد. طراحی نرم افزار مذکور با مدل درختی مخصوص به خود با در نظر گرفتن قابلیت ارتقاء این سیستم در آتی برای کامل تر شدن این سیستم طراحی شده است .با توجه به نبود مدل مشابه برای این نوع نرم افزار که قابلیت پوشش فنی برای خطوط لوله وتاسیسات را داشته باشد مدل نرم افزاری مذکور از ارائه اطلاعات بصورت فرمت های نوشتاری ، محاسبات هندسی ، تبدیل واحد ها ، محاسبات متره وبرآورد برای خطوط لوله ، محاسبات میزان رنگ مورد نیاز ، تعیین وضعیت خوردگی و زنگ زدگی سطح ، برآورد نوع و میزان ذرات ساینده مورد نیاز برای آماده سازی سطح ، تعیین روش آماده سازی سطح و تعیین درجاتی از پرتی مورد نظر کابران برای تعیین میزان رنگ و ذرات ساینده ، استفاده شده است .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تهیه نرم افزار تعیین ساختار بلور

A software in fortran is developed to determine crystal structure of cubic. tetragonal. hexago nal and orthorhombic crystals from powder ditTraction d values. The general 1t6s method is also used for triclinic and monoclinic crystals.

متن کامل

معیارهای انتخاب یک نرم افزار GIS مناسب

نیاز به پشتیبانی قدرتمند و پیشرفته پردازش اطلاعات (که از منابع مختلف تهیه شده اند) در برنامه­ ریزی ­ها (به دلیل حجم فرایند داده ­ها و رشد کاربر سامانه­ های (Systems) کارآ و قدرتمند پردازش اطلاعات را اجتناب­ ناپذیر می­ سازد، GIS یا سامانه اطلاعات جغرافیایی با ویژگی خاص تلفیق داده­ های مکانی و غیرمکانی در میان مدیران و برنامه­ ریزان، به عنوان یک سامانه از جایگاه خاصی برخوردار گردیده است.

متن کامل

نقد و بررسی روش های برآورد بهای تمام شده نرم افزار مطالعه موردی شرکت همکاران سیستم

این مقاله به معرفی موضوع برآورد بهای تمام شده نرم افزار می پردازد . بدین منظور درباره انواع روش هایبرآورد و نقاط قوت و ضعف آنها صحبت شده و در نهایت برای آشنایی بیشتر با موضوع برآورد نرم افزار، یکی ازجذاب ترین مدل های برآورد بهای تمام شده نرم افزار، مدل،COCOMOتشریح شده است.

متن کامل

ارائه مدل ریاضی (بر مبنای تصمیم‌گیری چند معیاره) و نرم افزار

تصمیم‌گیری در دنیای پیچیده امروز به چالشی برای مدیران و سازمان‌ها تبدیل شده است. تعدد شاخص‌های تصمیم‌گیری، تنوع معیارهای کمی و کیفی و لزوم در نظر گرفتن هم زمان آنها، اهمیت اثرات و پیامدهای تصمیم و عواملی نظیر آن بر پیچیدگی تصمیم‌ها می‌افزاید. از این رو، بالاخص در دو دهه اخیر، روش‌های ریاضی و دانش کامپیوتر در حل مسائل تصمیم‌گیری به یاری آنان شتافته و تکنیک‌ها و فنون «تصمیم‌گیری چند معیاره» و «سی...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز - دانشکده مواد

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023